You are currently viewing Stress – den ultimative guide

Stress – den ultimative guide

Søger du viden om stress? Søger du hjælp til begyndende stress eller er du sygemeldt? Uanset hvad, så er du kommet til det rette sted. Her finder du
  • viden
  • hjælp til håndtering
  • behandling
Du finder naturligvis også viden og hjælp om nogle af de relaterede lidelser som f.esk.
  • tankemylder
  • søvnløshed
  • underliggende mønstre, som er skyld i din stress.
Stress - få svar på dine spørgsmål her

Stress behandling

Du kan naturligvis få hjælp hos mig, og der er flere forskellige former for hjælp du kan få. Du kan både vælge et personligt forløb hos mig – og du kan vælge at kombinere det personlige forløb med online undervisning med praktiske øvelser.

Begge typer behandling bygger på samme metode, som er blevet testet i et forsøg på Bispebjerg Hospital.

Metoden viste sig at være langt den mest effektive hjælp til at få stressramte personer tilbage i job på fuld tid.

Er du interesseret i et personligt forløb – læs mere her.
Er du interesseret i online forløbet med personlig sparring – så læs mere her.
Vil du gerne booke din personlige stress behandling – så kan du gøre det her

Healingsmassage

Hvis du bor i nærheden af mig på Midsjælland, så er en oplagt mulighed at kombinere stressbehandlingen med healingsmassage. Denne form for massage er en dybdegående helkropsmassage, som arbejder med dit sind. Massagen er virkelig god til at skabe ro i kroppen og hovedet. Noget, som mange med uro i kroppen virkelig længes efter. Med healingsmassagen kan du nærmest skyde genvej til mere ro og hurtigere healing. Ud over det er massagen rigtig god til mange andre ting. Det kan du læse mere om her, hvis du er nysgerrighealingsmassage.
Stress - den ultimative guide

Hvad er stress?

Her dykker vi ned i de processer, der sker i vores krop, og vi ser på, hvad det helt oprindeligt er for en størrelse.

I dag opfattes det som noget negativt, men dens oprindelige natur er alt andet end det. Stress er en automatik i vores krop, som har hjulpet os med at overleve fra dengang, hvor vi blev skabt.

Som udgangspunkt er det sundt. Ja – hvabehar – den havde du måske ikke set komme. Men det er sandt. 

Det er, når vi befinder os i for voldsomme påvirkninger, eller når vi er i en presset situation eller tilstand over for lang tid, at det går galt.

Vil du gerne blive klogere på det store spørgsmål om, hvad er stress – så læs mere her.

Udbrændthed - eller burn out

Vi fortsætter lidt i samme boldgade, for når du tager din stress alvorligt og fanger den i sin spæde start, så undgår du ikke blot et sammenbrud.

Du undgår også, at det kan det udvikle sig til udbrændthed – eller burn out, som det også kaldes på engelsk. Udbrændthed er et følelsesmæssigt sammenbrud.

Du kan blive meget klogere på udbrændthed, hvordan symptomerne adskiller sig fra stress, og de 5 typiske faser som karakteriserer udbrændthed. Læs mere her.

Søvnproblemer kan være et tegn

Et af de meget typiske – og også meget oversete tegn på stress er søvnproblemer.

Mange slår det hen som ubetydeligt. De siger, at de kan sagtens klare sig med 5-6 timers søvn om natten (underforstået: og alligevel være på toppen om dagen).  

Det kan de også – i en periode. For deres krop kan ikke holde til det – og slet ikke deres hjerne. Den begynder at opfatte den manglende søvn som stress, og de sniger sig lige så stille ind i en stresstilstand – uden at være bevidst om det.

Bliv klogere på stress og søvnproblemer. Læs med her.

Tankemylder - hvilken af de 3 typer lider du af ?

Mange personer, der sover dårligt, lider af tankemylder. Gælder det også dig?

Måske har du også fået en masse venlige råd om, hvordan du kommer det til livs – herunder at holde dig i ro, gåture og meditation. Virker det ikke?

Nej vel? Og når det ikke virker, så er det fordi, at du lider af en af de andre typer tankemylder. Læs med her og bliv klogere på tankemylder.

Julestress - sådan undgår du det

Presset omkring december måned og juleaften kan være virkeligt stor for mange. Vi går alle rundt med et idealiseret billede af, hvordan den “rigtige” jul skal være. 

Og det billede kan være svært at leve op til for mange mennesker.

Måske har du økonomiske udfordringer, der gør, at du ikke kan købe de gaver, som dine børn ønsker sig. Det kan også være, at der er nogle relationer til familiemedlemmer, der gør juledagene til et mindre mareridt, som du kan gå og frygte lang tid før julen. 

Derfor har jeg lavet 9 tips til dig – og et bonustip – om julestress – læs det lige her.