Massage mod stress

Massage mod stress hjælper din kropHar du stress – eller oplever du uro i kroppen, så er massage mod stress en af de bedste måder at hjælpe din krop til mere ro på en meget omsorgsfuld måde.

Og du er kommet til det rigtige sted, for det kan jeg hjælpe dig med.

Stress massage vil hjælpe din krop til en dyb afslapning. Du vil kunne mærke, hvordan din krop undervejs slapper mere og mere af, og hvordan din energi og uro i kroppen dæmpes.

Ved du allerede nu, at du ønsker en massage mod stress, kan du booke den her >>

Jeg holder til i Holbæk på Vestsjælland.

Hvem har brug for massage mod stress

Dem, der i allerførste omgang har brug for massage mod stress, er dig, der ved, at du har stress.

Når du er stresset, så kører adrenalinen rundt i din krop, og det er det, der giver dig uro i kroppen, og dermed også det der gør, at du rent fysisk kan mærke din stress.

Det du selv har svært ved at gøre, når du er stresset, er at bringe din krop i ro. Få den til at hvile. For din hjerne er på overarbejde, og den vil hele tiden sende impulser med instrukser til din krop om at holde sig i gang og få lavet noget (i håb om, at du så – endelig – har lov til at hvile dig).

Men du når aldrig rigtigt dertil, hvor du kan sætte dig ned og hvile dig i ro – for det kan din stressede hjerne ikke finde ud af, så den kommanderer dig straks ud på arbejde igen.

Ønsker du at modtage massage mod stress i Holbæk på Vestsjælland, så kan du købe en session, og jeg vil kort efter skrive til dig for at aftale et tidspunkt.

Derfor virker massage mod stress

Din krop har to typer nervesystemer, som komplementerer hinanden, og som – naturligt nok – hænger sammen som yin og yang.

Det sympatiske nervesystem og det para-sympatiske nervesystem.

Når du har stress eller uro i kroppen, så aktiverer du dit sympatiske nervesystem. Selvom det hedder ”sympatisk”, så er det ikke så sympatisk alligevel. Det er her, du hænger fast, indtil du formår at komme over i det para-sympatiske nervesystem, som er stedet, hvor du slapper af og kommer til hægterne.

Men når du er stresset eller har uro i kroppen, så befinder du dig i en situation, hvor dit sympatiske nervesystem er i gang konstant og hele tiden – og du har ofte rigtigt svært ved at sætte dig ned og bare slappe af.

Det er helt normalt.

Sådan har vores nervesystem fungeret siden dengang vi boede i huler og skulle overleve fra dag til dag.

Dengang sloges vi mod bjørne, og når vi havde nedlagt den, så sov vi og slappede af, til vi var kommet til hægterne.

Stress massage får dit nervesystem over i det para-sympatiske system

I dag glemmer vi at slappe af, og vores samfund er sådan indrettet, at vi hele tiden bombarderes af informationer, vi ser TV og er på de sociale medier som aldrig før. På jobbet skal vi være omstillingsparate og kunne holde mange bolde i luften – selvom vi i bund og grund slet ikke er skabt til det.

Så der er ikke noget at sige til, at vi får stress – og at kroppen er i uro. Vi karter konstant rundt i det sympatiske nervesystem og formår slet ikke at være der, hvor vi befinder os i det para-sympatiske nervesystem.

En af måderne, hvor du kan ”tvinge” din krop over i det para-sympatiske nervesystem er ved massage.

Massage mod stress snyder din hjerne

Og når jeg skriver “snyder”, så mener jeg på den bedst tænkelige måde.

Massage mod stress er en hel formidabel form for massage til at hjælpe din krop over i det para-sympatiske nervesystem.

Gennem blid massage og forskellige anti-stress teknikker bliver din krop nænsomt hjulpet til større og større afslapning.

Man kan næsten sige, at massage mod stress snyder din hjerne.

For der, hvor din hjerne ellers ville have hold dig til ilden – holdt dig i gang og krævet aktivitet, fordi den tror, at der er konstant fare på færde (som dengang med bjørnen udenfor hulen), så bliver din krop nu tvunget til at slappe af – helt af.

Det, der så sker i hjernen er, at din krop nu sender besked til din hjerne om, at der ikke er fare på færde – der er ingen grund til at tage sådan på vej, for der er jo fred og ro omkring dig.

Og når du gennem din krop kan sende de signaler til din hjerne, så begynder din hjerne helt automatisk at slappe mere af … og den bliver hjulpet fra det sympatiske og stressede nervesystem og over i det afslappede og parasympatiske nervesystem.

Lyder det lækkert?

Det er det også.

Hvor længe varer massage mod stress

En massage mod stress varer gerne ca. 55 minutter incl. af- og påklædning. Du skal ikke medbringe noget, jeg stiller både lagner og håndklæde til rådighed.

Man kan også sige, at massage mod stress er i familie med healingsmassage – forskellen er blot, at jeg ikke healer lige så meget under en massage mod stress – og så varer en healingsmassage ca. 20 minutter længere.

Husk at evt. afbud skal sendes på sms til 3035 0952 senest 24 timer før din massage, ellers hæfter du for halvdelen af beløbet.

Og du kan booke en session hos mig i Holbæk på Vestsjælland lige her – og når du har booket, så kontakter jeg dig for at aftale, hvornår du skal have massage.

Har du hørt, at massage mod stress er godt?

Så vil jeg bare sige – at de har HELT ret.

Der florerer mange mere eller mindre misforståede tips mod stress derude på internettet – og nogle er rigtige, men rigtigt mange er skabt på baggrund af myter om stress.

Men lige præcis det her tip med, at massage er godt mod stress – det er bare helt rigtigt. Og udover at det er godt mod din stress eller uro i kroppen, så er det også virkelig behageligt.

Mange stressede synes ikke, at de har fortjent en stress massage

Desværre er det bare sådan, at rigtigt mange der har stress, har virkelig svært ved at gøre noget godt for sig selv.

Det gælder både stress massage – men også et decideret forløb mod stress for at slippe af med den, og hvor de lærer at finde ind til de skjulte mønstre, som ligger bag deres stress.

De føler, at de allerede er en alt for stor byde, nu hvor de har stress – så de skal ikke også ligge familien til last ved at bruge penge på dem selv.

Har du det også sådan?

Så kan jeg bare fortælle dig, at du er ikke den eneste.

Prøv lige og hør’ her:

Hvis DU ikke har det godt, så kan du heller ikke være noget for andre – for dine børn, din mand, din familie og dine veninder.

Og vil du så ikke være en endnu større byrde?

Kun hvis du får styr på din stress og din uro i kroppen, slipper af med det – så vil du have du en reel chance for at få come-back og blive den gode, gamle og glade dig, der har overskud til at være noget for andre.

Så hvorfor tøve?

Hvis du er i tvivl om noget, så send mig en mail på connie (at) conniejahn.dk, så kan vi tage en lille snak om din situation, og hvad der måske kunne være det bedste for dig lige nu.